Μινόρε μανές - Σμυρναίικη Εστουδιαντίνα
Δίσκος : Οdeon 54728
ερμηνεύει ο Γιώργος Τσάνακας
Σμύρνη, 1909
__________________________________
Αμάν
Ενώ σκληρά δε μ'αγαπάς, γιατί πλέον δεν παύεις, ωχ
μόνο μου δίνεις βάσανα και το κορμί μου καύεις, αχ
__________________________________
''O διασημότερος και πλέον διαδεδομένος μανές από τους 5 αγαπημένοους των Ελλήνων της Σμύρνης.Οι άλλοι 4 ήταν: Τζιβαέρι, Ταμπαχανιώτικος, Μπουρνοβαλιός και το Ανταμαμάν ή Γαλατά.
Το τραγούδι αυτό, που η πρώτη του εκδοχή, κατά πάσα πιθανότητα, είναι αυτή και έχει τη μακροβιότερη ιστορία από οποιοδήποτε άλλο, αφού διαχέεται και διασχίζει το ρεμπέτικο σε όλες τις φάσεις δημιουργίας, εντός και εκτός Ελλάδας.Πέρασε στη δισκογραφία δεκάδες φορές, είτε στην αρχική του μορφή, είτε σε διάφορες παραλλαγές και επηρέασε πολλουύς από τους μεγάλους συνθέτες του ρεμπέτικου, μεταξύ άλλων και τον Σπύρο Περιστέρη, ο οποίος σε συνεργασία με τον Μίνωα Μάτσα γραφει το 1946 το -Μινόρε της αυγής-.Μια ακόμη σημαντική εξέλιξη αυτού του τραγουδιού-μήτρας το οποίο υπήρξε πηγή έμπνευσης και επιρροής για το ελληνικό τραγούδι ακόμα και μετά το 1960.''
Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
Δίσκος : Οdeon 54728
ερμηνεύει ο Γιώργος Τσάνακας
Σμύρνη, 1909
__________________________________
Αμάν
Ενώ σκληρά δε μ'αγαπάς, γιατί πλέον δεν παύεις, ωχ
μόνο μου δίνεις βάσανα και το κορμί μου καύεις, αχ
__________________________________
''O διασημότερος και πλέον διαδεδομένος μανές από τους 5 αγαπημένοους των Ελλήνων της Σμύρνης.Οι άλλοι 4 ήταν: Τζιβαέρι, Ταμπαχανιώτικος, Μπουρνοβαλιός και το Ανταμαμάν ή Γαλατά.
Το τραγούδι αυτό, που η πρώτη του εκδοχή, κατά πάσα πιθανότητα, είναι αυτή και έχει τη μακροβιότερη ιστορία από οποιοδήποτε άλλο, αφού διαχέεται και διασχίζει το ρεμπέτικο σε όλες τις φάσεις δημιουργίας, εντός και εκτός Ελλάδας.Πέρασε στη δισκογραφία δεκάδες φορές, είτε στην αρχική του μορφή, είτε σε διάφορες παραλλαγές και επηρέασε πολλουύς από τους μεγάλους συνθέτες του ρεμπέτικου, μεταξύ άλλων και τον Σπύρο Περιστέρη, ο οποίος σε συνεργασία με τον Μίνωα Μάτσα γραφει το 1946 το -Μινόρε της αυγής-.Μια ακόμη σημαντική εξέλιξη αυτού του τραγουδιού-μήτρας το οποίο υπήρξε πηγή έμπνευσης και επιρροής για το ελληνικό τραγούδι ακόμα και μετά το 1960.''
Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
- Κατηγορίες
- Greek Music
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει