Ο Τσιτσάνης στο Μόντε Κάρλο - Στράτος Παγιουμτζής, Στελλάκης Περπινιάδης
Δίσκος: ΗisMaster'sVoice AO 2248
Σύνθεση: Βασίλης Τσιτσάνης
Αθήνα, Απρίλιος 1938
_______________________________
Μια βραδιά στο Μόντε Κάρλο
πήγα να παρευρεθώ
μες στους άσους της
ρολίνας* να τους συναγωνιστώ
Βλέπω χίλιες Παριζιάνες,
κοπελίτσες πεταχτές
όλες όμορφες, γεμάτες,
ζηλεμένες, κουνιστές
Ζηλεμένο Μόντε Κάρλο
που μαγεύεις το ντουνιά
ξακουστό είναι τ’ όνομά σου
με την τόση ομορφιά
_____________________________________
*ρολίνα: η ρουλέτα
Ο 2ος δίσκος του συνθέτη στη His Master's Voice.
Με αυτό το τραγούδι ο Β. Τσιτσάνης αρχίζει τα εκτός Ελλάδος ''μακρινά ταξίδια'' του.
Πότε τον βρίσκουμε στη ζούγκλα με τον Ταρζάν(Ο Τσιτσάνης στη ζούγκλα), πότε με ''Αραπίνες'', πότε στα ανύπαρκτα ακρογιάλια της Παραγουάης - πιθανότατα εννοούσε την Ουρουγουάη (΄΄Σε φίνο ακρογιάλι'').
Άλλοτε παρέα με τη ''Μάγισσα της Αραπιάς'' ή τη ''Μάγισσα της Βαγδάτης'' ή με τις ''Γλυκιές φελάχες'' και τη ''Σκλάβα του Πασά''.
Να κάνει συντροφιά με ένα ''Αράπικο λουλούδι'' όπως η ''Γκιουλ Μπαχάρ'', η ''Ζαϊρα'' και η ''Σεράχ'', ή να φεύγει βόλτα ''Στο Τούνεζι στη Μπαρμπαριά''.
Η επιβολή της λογοκρισίας ''άνοιξε δρόμους'' για χωρες κοντινές αλλά και για ταξίδια πολύ μακρινά, ως τη Λατινική Αμερική.
Ήταν μια διέξοδος ανώδυνη θεματικά, με τραγούδια που ωστόσο είναι εκπληκτικά σε μελωδία και ερμηνείες.
Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
Δίσκος: ΗisMaster'sVoice AO 2248
Σύνθεση: Βασίλης Τσιτσάνης
Αθήνα, Απρίλιος 1938
_______________________________
Μια βραδιά στο Μόντε Κάρλο
πήγα να παρευρεθώ
μες στους άσους της
ρολίνας* να τους συναγωνιστώ
Βλέπω χίλιες Παριζιάνες,
κοπελίτσες πεταχτές
όλες όμορφες, γεμάτες,
ζηλεμένες, κουνιστές
Ζηλεμένο Μόντε Κάρλο
που μαγεύεις το ντουνιά
ξακουστό είναι τ’ όνομά σου
με την τόση ομορφιά
_____________________________________
*ρολίνα: η ρουλέτα
Ο 2ος δίσκος του συνθέτη στη His Master's Voice.
Με αυτό το τραγούδι ο Β. Τσιτσάνης αρχίζει τα εκτός Ελλάδος ''μακρινά ταξίδια'' του.
Πότε τον βρίσκουμε στη ζούγκλα με τον Ταρζάν(Ο Τσιτσάνης στη ζούγκλα), πότε με ''Αραπίνες'', πότε στα ανύπαρκτα ακρογιάλια της Παραγουάης - πιθανότατα εννοούσε την Ουρουγουάη (΄΄Σε φίνο ακρογιάλι'').
Άλλοτε παρέα με τη ''Μάγισσα της Αραπιάς'' ή τη ''Μάγισσα της Βαγδάτης'' ή με τις ''Γλυκιές φελάχες'' και τη ''Σκλάβα του Πασά''.
Να κάνει συντροφιά με ένα ''Αράπικο λουλούδι'' όπως η ''Γκιουλ Μπαχάρ'', η ''Ζαϊρα'' και η ''Σεράχ'', ή να φεύγει βόλτα ''Στο Τούνεζι στη Μπαρμπαριά''.
Η επιβολή της λογοκρισίας ''άνοιξε δρόμους'' για χωρες κοντινές αλλά και για ταξίδια πολύ μακρινά, ως τη Λατινική Αμερική.
Ήταν μια διέξοδος ανώδυνη θεματικά, με τραγούδια που ωστόσο είναι εκπληκτικά σε μελωδία και ερμηνείες.
Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
- Κατηγορίες
- Greek Music
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει