Σεβνταλού - Στελλάκης Περπινιάδης
Δίσκος: Odeon GA 1635 .
Σύνθεση: Μανώλης Χρυσαφάκης
Αθήνα, 1933
ορχήστρα με βιολί, ούτι και κιθάρα
_______________________________________
Μια αλανιάρα σεβνταλού τσαχπίνα απ’ τα Ταμπούρια
μου ’βαλε ντέρτι στην καρδιά και βάσανα καινούρια
Αμάν, αμάν, σεβνταλού μου
αχ, αλανιάρα μερακλού μου
αμάν, αμάν, σεβνταλού μου
αχ, θα σε κάνω γιαβουκλού μου
Σπάει σεβντά μ’ εμένανε και με πεντ’ έξι μάγκες
κάνει και κόλπα μόρτικα, φτιάνει και ματσαράγκες
Αμάν, αμάν, σεβνταλού μου
αχ, μου ’χεις πάρει πια το νου μου
αμάν, αμάν σεβνταλού μου
αχ, μόρτισσα και χασικλού μου
_________________________________________
Σπάνιο τραγούδι του Μανώλη Χρυσαφάκη, ο οποίος στην ετικέτα αυτού του δίσκου 78 στροφών αναφέρεται με το ψευδώνυμό του (Φιστιξής).
Θέμα προσφιλές η μάγκισσα, αλλά και η μόρτισσα, η σεβνταλού, η χασικλού, καταγράφεται στο ρεμπέτικο της δεκαετίας του 1930 καθώς και μεταπολεμικά παρά τη λογοκρισία.
Η συχνή θεματολογία τέτοιων τραγουδιών φανερώνει κατά μια άποψη και την πολύ μεγάλη ελευθερία, σε σχέση με την εποχή, που είχε αποκτήσει η γυναίκα στο χώρο του ρεμπέτικου.
Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
Δίσκος: Odeon GA 1635 .
Σύνθεση: Μανώλης Χρυσαφάκης
Αθήνα, 1933
ορχήστρα με βιολί, ούτι και κιθάρα
_______________________________________
Μια αλανιάρα σεβνταλού τσαχπίνα απ’ τα Ταμπούρια
μου ’βαλε ντέρτι στην καρδιά και βάσανα καινούρια
Αμάν, αμάν, σεβνταλού μου
αχ, αλανιάρα μερακλού μου
αμάν, αμάν, σεβνταλού μου
αχ, θα σε κάνω γιαβουκλού μου
Σπάει σεβντά μ’ εμένανε και με πεντ’ έξι μάγκες
κάνει και κόλπα μόρτικα, φτιάνει και ματσαράγκες
Αμάν, αμάν, σεβνταλού μου
αχ, μου ’χεις πάρει πια το νου μου
αμάν, αμάν σεβνταλού μου
αχ, μόρτισσα και χασικλού μου
_________________________________________
Σπάνιο τραγούδι του Μανώλη Χρυσαφάκη, ο οποίος στην ετικέτα αυτού του δίσκου 78 στροφών αναφέρεται με το ψευδώνυμό του (Φιστιξής).
Θέμα προσφιλές η μάγκισσα, αλλά και η μόρτισσα, η σεβνταλού, η χασικλού, καταγράφεται στο ρεμπέτικο της δεκαετίας του 1930 καθώς και μεταπολεμικά παρά τη λογοκρισία.
Η συχνή θεματολογία τέτοιων τραγουδιών φανερώνει κατά μια άποψη και την πολύ μεγάλη ελευθερία, σε σχέση με την εποχή, που είχε αποκτήσει η γυναίκα στο χώρο του ρεμπέτικου.
Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
- Κατηγορίες
- Greek Music
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει