Μπαμπέσικα μου τα 'φερες- Στέλιος Κερομύτης, Ιωάννα Γεωργακοπούλου 1940(Μ.Βαμβακάρη)

127 Προβολές
Published
Δίσκος : Columbia/DG 6527/CG 2042-I
Σύνθεση: A.Bαμβακάρης*
Αθήνα, 1940

ορχήστρα με μπουζούκι, κιθάρα και μπαγλαμά

__________________________________________
Μπαμπέσικα με τράβηξες μ’ αυτήν την τσαχπινιά σου
κι ωραία με κατάφερες να μπω στην αγκαλιά σου,
ωραία με κατάφερες να μπω στην αγκαλιά σου,
μπαμπέσικα με τράβηξες μ’ αυτήν την τσαχπινιά σου.

Μπαμπέσικα με τράβηξες μ’ αυτήν την τσαχπινιά σου
κι ωραία με κατάφερες να μπω στην αγκαλιά σου.

Το πέτυχες το κόλπο σου και μ’ άναψες μαράζι
και τώρα που με τύλιξες για μένα δε σε νοιάζει
και τώρα που με τύλιξες για μένα δε σε νοιάζει
το πέτυχες το κόλπο σου και μ’ άναψες μαράζι.

Το πέτυχες το κόλπο σου και μ’ άναψες μαράζι
και τώρα που με τύλιξες για μένα δε σε νοιάζει.

Αφού στα δίχτυα μ’ έμπλεξες και μ’ έκανες να λειώνω,
πια δε σου καίγεται καρφί για το δικό μου πόνο,
πια δε σου καίγεται καρφί για το δικό μου πόνο,
αφού στα δίχτυα μ’ έμπλεξες και μ’ έκανες να λειώνω.

Αφού στα δίχτυα μ’ έμπλεξες και μ’ έκανες να λειώνω,
πια δε σου καίγεται καρφί για το δικό μου πόνο.

_____________________________________________
* ''Στην ετικέτα του δίσκου φέρεται ως συνθέτης ο Αντ.Βαμβακάρης .Είναι ένα από τα έξι τραγούδια που εμφανίζεται ως συνθέτης ο Αντώνης Βαμβακάρης.
Ο Αντώνης Βαμβακάρης , συγγενής του Μάρκου από τη Σύρο, συγκεκριμένα 1ος του εξάδελφος, ήταν μουσικός που έδρασε λίγο πριν τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο και μετά από μακρά χρονική απουσία κατα τη δεκαετία του 60.Επομένως οι πιθανότητες να ανήκουν σε αυτόν τα τραγούδια είναι οι περισσότερες αφού ούτως ή άλλως του ανήκουν ιδιοκτησιακά. Η ερευνητική βέβαια υποψία έγκειται στο ότι όλα σχεδόν τα βαμβακαρικού ύφους τραγούδια, που φέρονται με ψευδώνυμα του ίδιου ή σε ονόματα φίλων ή συγγενών του συνθετών, συμπίπτει να εμφανίζονται μεταξύ του 1939-1941, στην περίοδο δηλαδή που ο Μ.Βαμβακάρης είχε οικονομικές διαφορές με την πρώτη του σύζυγο, η οποία σύμφωνα με την αυτοβιογραφία του αλλά και αφηγήσεις μελών της οικογένειάς του και φίλων, διεκδικούσε διατροφή με δικαστική απόφαση, έχοντας δικαίωμα να εισπράττει τα πνευματικά του δικαιώματα μέχρι ενός ποσού από την ΑΕΠΙ.
Το γεγονός αυτό τον ανάγκασε να χρησιμοποιεί ψευδώνυμα ή να γράφει στα ονόματα έμπιστων συναδέλφων του κάποια από τα τραγούδια του, ώστε να του δίνουν κατ' ευθείαν τα δικαιώματά του, γεγονός που καταγράφεται ως υπόθεση, αφού δεν έχουν μέχρι στιγμής αποκαλυφθεί γραπτά ή άλλης μορφής ντοκουμέντα που να αναδεικνύουν αυτές τις εκτιμήσεις.'Ετσι τα υπάρχοντα ιδιοκτησιακά καθεστώτα δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν, παρά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των απογόνων.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πιθανόν να χρησιμοποίησε και τον συγγενή του Αντ. Βαμβακάρη.

Δίοτι το ερώτημα που τίθεται είναι : γιατί ο δημιουργός αυτός δεν συνέχισε να γράφει αφού η παρουσία του αυτή το 1939-40 ήταν ιδιαίτερα επιτυχής, καθ' όσον τα τραγούδια που είναι στο όνομά του είναι εξαιρετικά. Μια άλλη επίσης αιτία για τις σκέψεις αυτές αποτελεί το γεγονός ότι τα τραγούδια αυτά κυκλοφόρησαν με το σήμα της Columbia, εκτός από ένα, ενώ ο Μ.Βαμβακάρης είχε συμβόλαιο με τις Odeon και Parlophone και για κάποιους λόγους ίσως ήθελε να περάσει στη δισκογραφία και κάποια άλλα τραγούδια με τον Στράτο Παγιουμτζή, που τότε ήταν στην Columbia και τη HisMaster'sVoice.

Παναγιώτης Κουνάδης από το βιβλίο Μάρκος Βαμβακάρης 1905-1972 .
Παναγιώτης Κουνάδης από το βιβλίο Μάρκος Βαμβακάρης 1905-1972 .
Κατηγορίες
Greek Music
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει