Μου είπαν να μη σ΄ αγαπώ - Νότα Καλέλλη
Δίσκος: Columbia DG 6481 .
Σύνθεση: Αντώνης Βαμβακάρης *-(Δημήτρης Λορέντζος)
Αθήνα, 1939
ορχήστρα με 2 μπουζούκια
________________________________
Όλοι κατηγορήσανε
μέσα στη γειτονιά σου
την τόση σου την απονιά
και τη σκληρή καρδιά σου
Και μου `παν να μη σ’ αγαπώ
κι άλλη να βρω να ζήσω
γιατί εσύ δεν τ’ άξιζες
τόσο να σ’ αγαπήσω
Μα ο κόσμος ό,τι θέλει ας πει
εγώ θα σ’ αγαπάω
στης γης την άκρη αν το `λεγες
κι αν το `θελες θα πάω
__________________________________
* Πρόκειται για τραγούδι με το όνομα Αντώνης Βαμβακάρης ως συνθέτη και ως συνδημιουργός στην καρτέλα της ΑΕΠΙ, φέρεται οι Δημ.Λορέντζος (Μπαρούσης) , σπουδαίος Σμυρνιός συνθέτης και βιολιστής.
Ο Αντώνης Βαμβακάρης , συγγενής του Μάρκου από τη Σύρο, συγκεκριμένα 1ος του εξάδελφος, ήταν μουσικός που έδρασε λίγο πριν τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο και μετά από μακρά χρονική απουσία κατα τη δεκαετία του 60.Επομένως οι πιθανότητες να ανήκουν σε αυτόν τα τραγούδια είναι οι περισσότερες αφού ούτως ή άλλως του ανήκουν ιδιοκτησιακά. Η ερευνητική βέβαια υποψία έγκειται στο ότι όλα σχεδόν τα βαμβακαρικού ύφους τραγούδια, που φέρονται με ψευδώνυμα του ίδιου ή σε ονόματα φίλων ή συγγενών του συνθετών, συμπίπτει να εμφανίζονται μεταξύ του 1939-1941, στην περίοδο δηλαδή που ο Μ.Βαμβακάρης είχε οικονομικές διαφορές με την πρώτη του σύζυγο, η οποία σύμφωνα με την αυτοβιογραφία του αλλά και αφηγήσεις μελών της οικογένειάς του και φίλων, διεκδικούσε διατροφή με δικαστική απόφαση, έχοντας δικαίωμα να εισπράττει τα πνευματικά του δικαιώματα μέχρι ενός ποσού από την ΑΕΠΙ.
Το γεγονός αυτό τον ανάγκασε να χρησιμοποιεί ψευδώνυμα ή να γράφει στα ονόματα έμπιστων συναδέλφων του κάποια από τα τραγούδια του, ώστε να του δίνουν κατ' ευθείαν τα δικαιώματά του, γεγονός που καταγράφεται ως υπόθεση, αφού δεν έχουν μέχρι στιγμής αποκαλυφθεί γραπτά ή άλλης μορφής ντοκουμέντα που να αναδεικνύουν αυτές τις εκτιμήσεις.'Ετσι τα υπάρχοντα ιδιοκτησιακά καθεστώτα δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν, παρά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των απογόνων.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πιθανόν να χρησιμοποίησε και τον συγγενή του Αντ. Βαμβακάρη.
Δίοτι το ερώτημα που τίθεται είναι : γιατί ο δημιουργός αυτός δεν συνέχισε να γράφει αφού η παρουσία του αυτή το 1939-40 ήταν ιδιαίτερα επιτυχής, καθ' όσον τα τραγούδια που είναι στο όνομά του είναι εξαιρετικά.
Παναγιώτης Κουνάδης από το βιβλίο Μάρκος Βαμβακάρης 1905-1972 .
Δίσκος: Columbia DG 6481 .
Σύνθεση: Αντώνης Βαμβακάρης *-(Δημήτρης Λορέντζος)
Αθήνα, 1939
ορχήστρα με 2 μπουζούκια
________________________________
Όλοι κατηγορήσανε
μέσα στη γειτονιά σου
την τόση σου την απονιά
και τη σκληρή καρδιά σου
Και μου `παν να μη σ’ αγαπώ
κι άλλη να βρω να ζήσω
γιατί εσύ δεν τ’ άξιζες
τόσο να σ’ αγαπήσω
Μα ο κόσμος ό,τι θέλει ας πει
εγώ θα σ’ αγαπάω
στης γης την άκρη αν το `λεγες
κι αν το `θελες θα πάω
__________________________________
* Πρόκειται για τραγούδι με το όνομα Αντώνης Βαμβακάρης ως συνθέτη και ως συνδημιουργός στην καρτέλα της ΑΕΠΙ, φέρεται οι Δημ.Λορέντζος (Μπαρούσης) , σπουδαίος Σμυρνιός συνθέτης και βιολιστής.
Ο Αντώνης Βαμβακάρης , συγγενής του Μάρκου από τη Σύρο, συγκεκριμένα 1ος του εξάδελφος, ήταν μουσικός που έδρασε λίγο πριν τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο και μετά από μακρά χρονική απουσία κατα τη δεκαετία του 60.Επομένως οι πιθανότητες να ανήκουν σε αυτόν τα τραγούδια είναι οι περισσότερες αφού ούτως ή άλλως του ανήκουν ιδιοκτησιακά. Η ερευνητική βέβαια υποψία έγκειται στο ότι όλα σχεδόν τα βαμβακαρικού ύφους τραγούδια, που φέρονται με ψευδώνυμα του ίδιου ή σε ονόματα φίλων ή συγγενών του συνθετών, συμπίπτει να εμφανίζονται μεταξύ του 1939-1941, στην περίοδο δηλαδή που ο Μ.Βαμβακάρης είχε οικονομικές διαφορές με την πρώτη του σύζυγο, η οποία σύμφωνα με την αυτοβιογραφία του αλλά και αφηγήσεις μελών της οικογένειάς του και φίλων, διεκδικούσε διατροφή με δικαστική απόφαση, έχοντας δικαίωμα να εισπράττει τα πνευματικά του δικαιώματα μέχρι ενός ποσού από την ΑΕΠΙ.
Το γεγονός αυτό τον ανάγκασε να χρησιμοποιεί ψευδώνυμα ή να γράφει στα ονόματα έμπιστων συναδέλφων του κάποια από τα τραγούδια του, ώστε να του δίνουν κατ' ευθείαν τα δικαιώματά του, γεγονός που καταγράφεται ως υπόθεση, αφού δεν έχουν μέχρι στιγμής αποκαλυφθεί γραπτά ή άλλης μορφής ντοκουμέντα που να αναδεικνύουν αυτές τις εκτιμήσεις.'Ετσι τα υπάρχοντα ιδιοκτησιακά καθεστώτα δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν, παρά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των απογόνων.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πιθανόν να χρησιμοποίησε και τον συγγενή του Αντ. Βαμβακάρη.
Δίοτι το ερώτημα που τίθεται είναι : γιατί ο δημιουργός αυτός δεν συνέχισε να γράφει αφού η παρουσία του αυτή το 1939-40 ήταν ιδιαίτερα επιτυχής, καθ' όσον τα τραγούδια που είναι στο όνομά του είναι εξαιρετικά.
Παναγιώτης Κουνάδης από το βιβλίο Μάρκος Βαμβακάρης 1905-1972 .
- Κατηγορίες
- Greek Music
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει