Γιαφ γιουφ - Τέτος Δημητριάδης
Δίσκος : Columbia USA 7023-F .
Νέα Υόρκη, ΗΠΑ, Οκτώβριος 1925
oρχήστρα με συμμετοχή του Χρήστου Δημητρακόπουλου
____________________________________
Πιοτί, χασίσι και σεβντάς με κάμαν να χτικιάσω
εικοσιδυό χρονώ παιδί τα νιάτα μου να χάσω
Γιαφ, γιουφ, δε σε θέλω πια, γιατί έγινες μπελάς
άιντε, τράβα στη δουλειά σου
να μην εύρεις τον μπελά σου
στο διάβολο να πας
Στη φυλακή με βάλανε στο νούμερο το δυο
κι απ' το χασίσι που έπινα με είπανε να φύγω
-Ι!
-Γεια σου Σωτηρία!
-Ι! Ι! Ώπα! Ι!
_____________________________________
Oι επανεκτελέσεις και οι παραλλαγές δείχνουν ότι πρόκειται για το πλέον αγαπημένο χασικλίδικο ρεμπέτικο της περιόδου πριν από το 1922.
Μαρίκα Παπαγκίκα 1928:
https://youtu.be/3WEDM99c5W8
Εδώ ο πολυσχιδής Τέτος Δημητριάδης σε μια απρόσμενη εκτέλεση - τόσο ενορχηστρικά, με έγχορδα και πνευστά, όσο και ερμηνευτικά- διαμορφώνει ένα ξεχωριστό για την εποχή μουσικό ύφος συνομιλώντας δημιουργικά με την αισθητική άλλων μουσικών ειδών.
Πιθανότατα η προσφώνηση ''Γεια σου Σωτηρία'' αναφέρεται στο γνωστό νοσοκομείο των Αθηνών, όπου κατέφευγαν προς ανάρρωση οι φυματικοί.
Προσθέτει και ένα άλλο δίστιχο, το τελευταίο ,που είναι μια παραλλαγή με χιούμορ, αφού σε ανάλογα δίστιχα άλλων εκτελέσεων ο φυλακισμένος παραμένει έγκλειστος επί μακρόν.
Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
Δίσκος : Columbia USA 7023-F .
Νέα Υόρκη, ΗΠΑ, Οκτώβριος 1925
oρχήστρα με συμμετοχή του Χρήστου Δημητρακόπουλου
____________________________________
Πιοτί, χασίσι και σεβντάς με κάμαν να χτικιάσω
εικοσιδυό χρονώ παιδί τα νιάτα μου να χάσω
Γιαφ, γιουφ, δε σε θέλω πια, γιατί έγινες μπελάς
άιντε, τράβα στη δουλειά σου
να μην εύρεις τον μπελά σου
στο διάβολο να πας
Στη φυλακή με βάλανε στο νούμερο το δυο
κι απ' το χασίσι που έπινα με είπανε να φύγω
-Ι!
-Γεια σου Σωτηρία!
-Ι! Ι! Ώπα! Ι!
_____________________________________
Oι επανεκτελέσεις και οι παραλλαγές δείχνουν ότι πρόκειται για το πλέον αγαπημένο χασικλίδικο ρεμπέτικο της περιόδου πριν από το 1922.
Μαρίκα Παπαγκίκα 1928:
https://youtu.be/3WEDM99c5W8
Εδώ ο πολυσχιδής Τέτος Δημητριάδης σε μια απρόσμενη εκτέλεση - τόσο ενορχηστρικά, με έγχορδα και πνευστά, όσο και ερμηνευτικά- διαμορφώνει ένα ξεχωριστό για την εποχή μουσικό ύφος συνομιλώντας δημιουργικά με την αισθητική άλλων μουσικών ειδών.
Πιθανότατα η προσφώνηση ''Γεια σου Σωτηρία'' αναφέρεται στο γνωστό νοσοκομείο των Αθηνών, όπου κατέφευγαν προς ανάρρωση οι φυματικοί.
Προσθέτει και ένα άλλο δίστιχο, το τελευταίο ,που είναι μια παραλλαγή με χιούμορ, αφού σε ανάλογα δίστιχα άλλων εκτελέσεων ο φυλακισμένος παραμένει έγκλειστος επί μακρόν.
Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
- Κατηγορίες
- Greek Music
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει