Ο κουμπαράς - (Απόστολος Καλδάρας)
- Πρώτη εκτέλεση: Στράτος Παγιουμτζής, Τεμπέλης
απο το δικο " ΤΑ ΔΩΔΕΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Τ 'ΑΠΟΣΤΟΛΗ "
Απόστολος Νικολαΐδης: ο οικοδόμος που έγινε ρεμπέτης..
Facebook Page:
http://www.facebook.com/pages/MPOYZOYKI-KAI-MPOYZOYKSIDES/177880217337
Κάντε τόπο να περάσω,
πριν τα κάμω όλα γυαλί,
γώ κανέναν πια δε λογαριάζω,
έχω πια- έχω πιάσει την καλή.
Όξω φτώχεια, μιλάει ο παράς,
ας είν' καλά, ας είν' καλά ο κουμπαράς.
Μια φορά ήμουνα κορόιδο,
και δεν είδα προκοπή,
μου τα τρώγαν όλα οι απ' έξω
και μ' αφή- και μ' αφήνανε ταπί.
Και γυρνούσα ρέστος, φουκαράς,
μασημέ- μασημένος κουμπαράς.
Απ' την αναπαραδιά μου
άραζα σε μια γωνιά
και δεν είχα, για να πα ν' ακούσω
στου Καρδά- στου Καρδάρα μια πενιά.
Τώρα όμως χτυπάει ο κουμπαράς,
είμαι φί- φίνος και παληκαράς.......................
Ο Απόστολος Νικολαΐδης υπήρξε από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της «σχολής Καζαντζίδη» που υπηρέτησε με πάθος και συνέπεια το αυθεντικό λαϊκό τραγούδι για περισσότερα από 35 χρόνια. Εμφανίζεται στο ελληνικό μουσικό στερέωμα το 1962. Τη δεκαετία του '60, στην εταιρεία δίσκων Columbia, ηχογραφεί τραγούδια μεγάλων Ελλήνων συνθετών όπως ο Μανώλης Χιώτης, ο Βασίλης Τσιτσάνης, ο Απόστολος Καλδάρας και ο Γιώργος Λαύκας. Την ίδια εποχή τραγουδά σε ιστορικά πάλκα της Αθήνας με τους Καλδάρα, Λαύκα, Καραμπεσίνη, Περπινιάδη, με τον Στέλιο Καζαντζίδη και με πολλούς άλλους καταξιωμένους καλλιτέχνες. ..
- Στα 1968 μια καλλιτεχνική περιοδεία του τον οδηγεί στον Καναδά, όπου συνεργάζεται με τον κορυφαίο δεξιοτέχνη του μπουζουκιού Χάρη Λεμονόπουλο. Η συνεργασία του με τον Λεμονόπουλο θα αποδώσει έναν σπουδαίο δισκογραφικό καρπό: τον πρώτο του δίσκο μακράς διαρκείας με τον τίτλο «Γυάλινος κόσμος» (1969). Εδώ φαίνεται καθαρά «η τάση του Απόστολου Νικολαϊδη να γεφυρώσει την εποχή Βαμβακάρη με την εποχή Καζαντζίδη, σε ένα ενιαίο και ομοούσιο είδος που είναι το Λαϊκό Τραγούδι», όπως γράφει ο Νέαρχος Γεωργιάδης, προσθέτοντας ότι ο Νικολαϊδης «ερμηνεύει εξαιρετικά [το ομότιτλο γνωστό τραγούδι των Καλδάρα/Παπαγιαννοπούλου], τέσσερα χρόνια πριν από τη θαυμάσια επανεκτέλεση του Στέλιου Καζαντζίδη το 1973».
Τα τραγούδια του δίσκου ηχογραφήθηκαν όχι σε στούντιο, αλλά σε ένα σπίτι με καλή ηχητική και μέσα σε μια μέρα! Ο δίσκος αυτός αποτελεί μια διπλή επιτυχία, αφού από τη μια ο δεξιοτέχνης Λεμονόπουλος καθορίζει την ιδιαίτερη ταυτότητά του και το ύφος του στο μπουζούκι, και από την άλλη ο Απόστολος παρουσιάζει όλες του τις δυνατότητες, τραγουδώντας με μοναδική εκφορά που δημιουργεί για πρώτη φορά στη δισκογραφία του το ιδιαίτερο ύφος Νικολαϊδη......
- Πρώτη εκτέλεση: Στράτος Παγιουμτζής, Τεμπέλης
απο το δικο " ΤΑ ΔΩΔΕΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Τ 'ΑΠΟΣΤΟΛΗ "
Απόστολος Νικολαΐδης: ο οικοδόμος που έγινε ρεμπέτης..
Facebook Page:
http://www.facebook.com/pages/MPOYZOYKI-KAI-MPOYZOYKSIDES/177880217337
Κάντε τόπο να περάσω,
πριν τα κάμω όλα γυαλί,
γώ κανέναν πια δε λογαριάζω,
έχω πια- έχω πιάσει την καλή.
Όξω φτώχεια, μιλάει ο παράς,
ας είν' καλά, ας είν' καλά ο κουμπαράς.
Μια φορά ήμουνα κορόιδο,
και δεν είδα προκοπή,
μου τα τρώγαν όλα οι απ' έξω
και μ' αφή- και μ' αφήνανε ταπί.
Και γυρνούσα ρέστος, φουκαράς,
μασημέ- μασημένος κουμπαράς.
Απ' την αναπαραδιά μου
άραζα σε μια γωνιά
και δεν είχα, για να πα ν' ακούσω
στου Καρδά- στου Καρδάρα μια πενιά.
Τώρα όμως χτυπάει ο κουμπαράς,
είμαι φί- φίνος και παληκαράς.......................
Ο Απόστολος Νικολαΐδης υπήρξε από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της «σχολής Καζαντζίδη» που υπηρέτησε με πάθος και συνέπεια το αυθεντικό λαϊκό τραγούδι για περισσότερα από 35 χρόνια. Εμφανίζεται στο ελληνικό μουσικό στερέωμα το 1962. Τη δεκαετία του '60, στην εταιρεία δίσκων Columbia, ηχογραφεί τραγούδια μεγάλων Ελλήνων συνθετών όπως ο Μανώλης Χιώτης, ο Βασίλης Τσιτσάνης, ο Απόστολος Καλδάρας και ο Γιώργος Λαύκας. Την ίδια εποχή τραγουδά σε ιστορικά πάλκα της Αθήνας με τους Καλδάρα, Λαύκα, Καραμπεσίνη, Περπινιάδη, με τον Στέλιο Καζαντζίδη και με πολλούς άλλους καταξιωμένους καλλιτέχνες. ..
- Στα 1968 μια καλλιτεχνική περιοδεία του τον οδηγεί στον Καναδά, όπου συνεργάζεται με τον κορυφαίο δεξιοτέχνη του μπουζουκιού Χάρη Λεμονόπουλο. Η συνεργασία του με τον Λεμονόπουλο θα αποδώσει έναν σπουδαίο δισκογραφικό καρπό: τον πρώτο του δίσκο μακράς διαρκείας με τον τίτλο «Γυάλινος κόσμος» (1969). Εδώ φαίνεται καθαρά «η τάση του Απόστολου Νικολαϊδη να γεφυρώσει την εποχή Βαμβακάρη με την εποχή Καζαντζίδη, σε ένα ενιαίο και ομοούσιο είδος που είναι το Λαϊκό Τραγούδι», όπως γράφει ο Νέαρχος Γεωργιάδης, προσθέτοντας ότι ο Νικολαϊδης «ερμηνεύει εξαιρετικά [το ομότιτλο γνωστό τραγούδι των Καλδάρα/Παπαγιαννοπούλου], τέσσερα χρόνια πριν από τη θαυμάσια επανεκτέλεση του Στέλιου Καζαντζίδη το 1973».
Τα τραγούδια του δίσκου ηχογραφήθηκαν όχι σε στούντιο, αλλά σε ένα σπίτι με καλή ηχητική και μέσα σε μια μέρα! Ο δίσκος αυτός αποτελεί μια διπλή επιτυχία, αφού από τη μια ο δεξιοτέχνης Λεμονόπουλος καθορίζει την ιδιαίτερη ταυτότητά του και το ύφος του στο μπουζούκι, και από την άλλη ο Απόστολος παρουσιάζει όλες του τις δυνατότητες, τραγουδώντας με μοναδική εκφορά που δημιουργεί για πρώτη φορά στη δισκογραφία του το ιδιαίτερο ύφος Νικολαϊδη......
- Κατηγορίες
- Greek Music
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει