Όσοι έχουνε πολλά λεφτά - Mάρκος Βαμβακάρης
Δίσκος: Οdeon GA 1959 .
Σύνθεση: Mάρκος Βαμβακάρης
ζεϊμπέκικο (απτάλικο)
Αθήνα,1936
ορχήστρα με μπουζούκι, κιθάρα και μπαγλαμά από τους Μ.Βαμβακάρη, Κ.Σκαρβέλη και Στρ.Παγιουμτζή
_____________________________________________________
Όσοι έχουνε πολλά λεφτά
να `ξερα τι τα κάνουν
άραγε σα πεθάνουνε, βρ’ αμάν αμάν,
μαζί τους θα τα πάρουν
Εγώ ψιλή στην τσέπη μου
ποτές δεν αποτάζω
κι όλα τα ντέρτια μου περνούν, βρ’ αμάν αμάν,
μόνο σαν μαστουριάζω
-Γεια σου Μάρκο άψιλε!
(φωνή Στράτου Παγιουμτζή)
Αφού στον άλλονε ντουνιά
λεφτά δε θα περνάνε
τα `χουν και τα θυμιάζουνε, βρ’ αμάν αμάν,
δεν ξέρουν να τα φάνε
_______________________________________________________
Κορυφαίο τραγούδι του συνθέτη, με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα κοινωνικοοικονομική θεωρία.
Εδώ ο Μάρκος ''δυναμιτίζει'' τα θεμέλια του καπιτα...ληστρικού και όποιου άλλου παρεμφερούς συστήματος, από αναρχική και επικούρεια θέση.
Πρέπει να λάβουμε υπόψη, στην ερμηνεία των διαθέσεων του Μάρκου σε αυτό το τραγούδι, ότι στη συνείδηση των απλών ανθρώπων το χρήμα πρέπει να αποτελεί μέσο για τη χαρά της ζωής και ποτέ σκοπό.
Στο πλαίσιο αυτής της ''ιδεολογίας του ρεμπέτικου'', ο δημιουργός κοροϊδεύει, σαρκάζει τις ομάδες εξουσίας ή την άρχουσα τάξη, ιδιαίτερα στην 3η στροφή.
Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
Δίσκος: Οdeon GA 1959 .
Σύνθεση: Mάρκος Βαμβακάρης
ζεϊμπέκικο (απτάλικο)
Αθήνα,1936
ορχήστρα με μπουζούκι, κιθάρα και μπαγλαμά από τους Μ.Βαμβακάρη, Κ.Σκαρβέλη και Στρ.Παγιουμτζή
_____________________________________________________
Όσοι έχουνε πολλά λεφτά
να `ξερα τι τα κάνουν
άραγε σα πεθάνουνε, βρ’ αμάν αμάν,
μαζί τους θα τα πάρουν
Εγώ ψιλή στην τσέπη μου
ποτές δεν αποτάζω
κι όλα τα ντέρτια μου περνούν, βρ’ αμάν αμάν,
μόνο σαν μαστουριάζω
-Γεια σου Μάρκο άψιλε!
(φωνή Στράτου Παγιουμτζή)
Αφού στον άλλονε ντουνιά
λεφτά δε θα περνάνε
τα `χουν και τα θυμιάζουνε, βρ’ αμάν αμάν,
δεν ξέρουν να τα φάνε
_______________________________________________________
Κορυφαίο τραγούδι του συνθέτη, με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα κοινωνικοοικονομική θεωρία.
Εδώ ο Μάρκος ''δυναμιτίζει'' τα θεμέλια του καπιτα...ληστρικού και όποιου άλλου παρεμφερούς συστήματος, από αναρχική και επικούρεια θέση.
Πρέπει να λάβουμε υπόψη, στην ερμηνεία των διαθέσεων του Μάρκου σε αυτό το τραγούδι, ότι στη συνείδηση των απλών ανθρώπων το χρήμα πρέπει να αποτελεί μέσο για τη χαρά της ζωής και ποτέ σκοπό.
Στο πλαίσιο αυτής της ''ιδεολογίας του ρεμπέτικου'', ο δημιουργός κοροϊδεύει, σαρκάζει τις ομάδες εξουσίας ή την άρχουσα τάξη, ιδιαίτερα στην 3η στροφή.
Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
- Κατηγορίες
- Greek Music
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει